Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Mangsa Banjir Meningkat melebihi 130,000, Negeri Sembilan Mula Dinaiki Air

No Comment


KUALA LUMPUR: Negeri Sembilan telah menjadi negeri ke lapan yang mula dilanda banjir selepas melanda tujuh negeri sebelum ini.

Menurut web rasmi Portal Bencana Majlis Tindakan Negara (MKN) setakat ini jumlah mangsa terlibat sudah naik mencecah 132,684 daripada 118,896 semalam.

Di Negeri Sembilan semalam sejumlah 300 mangsa banjir sudah di pundahkan melibatkan pembukaan pusat penempatan banjir si Sekoah kebangsaan Kual Pilah.

Kelantan menujukkan peningkatan tertinggi hari ini dimana jumlah mangsa meningkat ke 55,960 orang berbanding 45,467 semalam.

Seain itu banjir Terengganu juga dilaporkan semakin buruk dengan mangsa banjir meningkat dari 33,269 orang  semalam ke kepada 35,028 hari ini.

Di Pahang pula, jurucakap bilik Gerakan Banjir Ibu Pejabat Polis Kontinjen negeri memaklumkan keadaan banjir di negeri itu tidak menunjukkan tanda-tanda pulih apabila semakin ramai mangsa terpaksa dipindahkan ke pusat penempatan sementara.

Jumlah mangsa 33,324 orang setakat ini dijangka meningkat.

Di PERLIS keadaan semakin baik dengan jumlah mangsa banjir berbaki 200 orang manakala di KEDAH hanya 13 mangsa banjir di daerah Bandar Baharu masih berada di pusat penempatan setelah tiga pusat pemindahan di daerah Padang Terap ditutup semalam.-Siakapkeli.com.my
Tahukah anda terdapat satu cara untuk jimatkan penggunaan kredit telefon anda? Jom lihat plan ini
Blogger ( 0 ulasan )

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli