Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

AJL29: Chef Wan Tegur Cara Stesen TV Yang Keterlaluan Promosi Produk Penaja

No Comment


Anugerah Juara Lagu ke-29 telah melabuhkan tirainya semalam dengan menyaksikan lagu ciptaan Joe Flizzow dan Sonaone berjudul Apa Khabar muncul sebagai juara Anugerah Juara Lagu ke-29 (AJL29) yang berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil di sini.

Dalam kerancakkan AJL29 ini ada sesuatu yang tidak enak didengar dalam siaran lansung yang dilancarkan tersebut. Ramai peminat agak terganggu dengan iklan-iklan penaja utama yang dianggap keterlaluan diselitkan dengan siaran AJL29.

Ramai peminat AJL menyuarakan tidak puasa hati dalam hal ini termasuk seorang chef selebriti terkenal iaitu Chef Wan ataupun nama sebenarnya Redzuwan Ismail.


Perkara ini diluahkan didalam akaun instagram Chef Wan yang berbunyi.

"I was trying to watch the Juara Lagu last night over TV3. After a few minutes i just got so irritated by that Qu Puteh thing that went off my head over and over again that suddenly become a huge turn off that i actually went off to my living room and rest and decided not to watch the show at all.

There this penyakit with Msian TV station trying to hard sell a product on such a prestigious annual event that is completely a turn off that all other world TV station will never do!

Pekak ke atau buta ke kita ni penuntun jika di ajuk kan sekali dua bahan putih itu noy to understand the product to the point the presenters pun nak menyebut dan permainkan benda tu over and over again. So distasteful.How can the branding and marketing dept of MediaP. Allowed such thing to go on?

I remembered years ago i had a big fight with the Nestle Team while doing my Maggi” Hey Good cooking” serie.She the head of Marketing bernama Jenny.

I was asked to mentioned Maggini almost every line saya bercakap..Mketchup tomato..MKrtchup Chili sauce..MKetchup sauce tiram etc…asal tertinggal Maggee kena repeat balik.

After a few show i got irritated and confronted her and her team. Its insane to mentioned so many time the word maggi ni as thought my penuntun di rumah tu Pekak!

Dah la logo Maggi tu sebesar2 yang amat di belakang saya tu.buta kan mata penuntun not to know my cookshow is sponsored by Maggi?

I was told by their marketing people since they paid me to do the job i should just follow what they say!

Wah masa tu darah saya menyirap…dah la atas meja tu mereka susun segala botol sauce..nescafe etc mcm ” Great Wall of China”..u know what i ” f…” all of them in their bloody face pushed all the botol on the floor habis pecah bersepai.Went back home and after that season refused to every cook with any Maggi product on TV ever2 again.biar pun sampai saya mati masuk ke lubang kubur!

That is why after that they took Chef Florence and Chef Ismail as their spokeman. For me Never again!Actually RTM lost alot of nestle revenue to be honest when i decided to walk away!

I hate being abused by people!"

Panjang lebar Chef Wan ulas menunjukkan rasa tidak puas hati dengan tindakan syesen TV tersebut yang dilihat tidak mengutamakan langsung keselesaan penonton dan peminat.

Pendapat admin dalam hal ini, strategi iklan yang dibuat oleh syarikat Qu Puteh yang diasaskan oleh Datuk Dr Hasmiza Othman adalah tepat tetapi beliau sepatutnya membuat iklan yang tidak membuatkan orang "menyampah" walaupun diulang berkali-kali.

Di masa hadapan harap sangat pihak stesen TV yang terlibat dapat menitik beratkan hal ini dan juga harapan kepada stesen TV lain. Ya, memang tidak dinafikana iklan adalah sumber pendapatan utama untuk stesen TV tetapi jangan kerana mengejar keuntungan keselesaan penonton setia diabaikan.-Siakapkeli.com.my

Tahukah anda terdapat satu cara untuk jimatkan penggunaan kredit telefon anda? Jom lihat plan ini
Blogger ( 0 ulasan )

Facebook ( comments)

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli